Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
V Plzni začne v říjnu dvouletá modernizace nádraží za 1,3 mld Kč

Plzeň - V Plzni začne v říjnu dvouletá modernizace osobního nádraží, jejíž hlavní částí bude rekonstrukce dvou železničních mostů přes Mikulášskou ulici. Obnoven bude i celý prostor před nádražím a rekonstruuje se tramvajová trať. Jde o stavbu za 1,3 miliardy korun bez DPH, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Podíl Plzně jako partnera projektu bude 90 milionů korun. Vyčlenění této sumy z rozpočtu města schválili zastupitelé. ČTK to dnes řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL).

"Byla dokončena projektová příprava, která zabrala deset let. V březnu má být vypsáno výběrového řízení na dodavatele," uvedl. Přípravné práce by mohly začít ideálně v červenci.

"Vše vychází z toho, že nové stanice musí být bezbariérové. Nástupiště ve směrech Cheb, Domažlice a Klatovy budou ve výšce podlahy horní nádražní haly, ale musíme zahloubit kolejnice, mostní konstrukce a Mikulášskou ulici," řekl Náhlík. Všechny objekty budou o 80 centimetrů hlouběji, což představuje zásah do všech sítí.

"Stav mostů nevyhovuje požadovaným parametrům, jak z hlediska únosnosti, tak z hlediska prostorového uspořádání pod mosty. Proto projdou celkovou přestavbou," řekl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Severní most, který je blíž centru, se z 25 metrů rozšíří na téměř 40, druhý k Petrohradu z 15 na 26 metrů.

"Město si řeklo, že když už se do té stavby jde, tak zrekonstruujeme všechno," řekl Náhlík. V prostoru před nádražím, který je městský, bude historická žulová dlažba. Zrekonstruují se všechna trolejová vedení, vznikne nová trolejbusová trať v Železniční ulici přes most nad nádražím, která propojí nové depo na Karlově s celou sítí linek, takže zlevní také náklady dopravních podniků.

Před nádražím přibudou parkovací místa. Tramvajové koleje budou odděleny od jízdních pruhů pro automobily. Nová budou nástupiště i podchod s napojením na plánovaný autobusový terminál.

"Nejdříve se musí sundat jeden most a poté se převedou všechny tratě, chebská, domažlická a klatovská na druhý most. To samé se bude opakovat u druhého mostu," uvedl Náhlík.

Stavba omezí dopravu v Plzni, první výluky by měly být v lednu 2017. Tramvaje budou jezdit po jedné koleji, trolejbusy pojedou po objízdné trase. Objížďky pro automobily jsou navrženy souběžně s Mikulášskou ulicí. Mikulášská a Slovanská budou pro auta zprovozněny do konce srpna 2018.

Územní rozhodnutí na stavbu je od roku 2009, ale několikrát se měnil projekt podle požadavků policie i památkářů. Inženýrské sítě v podjezdech mostů se neopravovaly už 100 let, dodal Náhlík.

Zdroj: Václav Prokš
Vložil: ČTK, 29.01.16 15:00
Návštěvnost: 2331 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Srpen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.