Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Regulace reklamy dál vzbuzuje emoce, znovu ji řešila rada města

Praha - Pražští politici dnes znovu debatovali o nových stavebních předpisech, které kvůli regulaci reklamy několik dnů vzbuzují v metropoli silné emoce. Náměstek primátora a šéf pražské TOP 09 Jiří Vávra na jednání rady vyzval primátora Tomáše Hudečka (TOP 09), aby se vyjádřil k výzvě zastupitelů odložit účinnost předpisů do roku 2016. Rada se bude výzvou znovu zabývat za týden. Zjistila ČTK od zdroje z jednání. Předsednictvo TOP 09 se přitom dopoledne v reakci na aktivity reklamní lobby nechalo slyšet, že se "vedení města nedá koupit ani zastrašit".
    Předpisy v souladu se zákonem nedávno schválila jednobarevná rada TOP 09. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních chce nastavit pravidla výšky budov, omezit rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostnit zástavbu proluk a nevyužívaných území. Platit mají od října.
    Po silné protestní kampani, v jejímž rámci firma BigBoard nejprve zahltila Prahu billboardy mířícími proti předpisům a nakonec i přelepila volební billboardy TOP 09, téma minulý týden otevřeli zastupitelé. Nakonec odhlasovali výzvu radě, v níž jí vyzvali k odkladu účinnosti předpisů. V pondělí firma BigBoard oznámila, že předpisy jsou pro provozovatele venkovní reklamy likvidační. Zváží proto arbitráž, v níž bude žádat miliardu korun.
    "Myslím si, že výzvu zastupitelů, která dostala podporu napříč politickým spektrem, nelze ignorovat," řekl ČTK Vávra. Primátor se má k tématu vyjádřit na příštím jednání rady. Hudeček už v pondělí řekl, že za vyhláškou stojí. Arbitráže se neobává. "Naplňujeme novelu stavebního zákona, podle níž musíme aktualizovat vyhlášku, která slouží rozvoji města," řekl. "Navíc reklama do centra prostě nepatří," doplnil. Předpisy podle něj v horizontu deseti let ušetří Praze desítky miliard, mimo jiné při stavbě infrastruktury.
    Za pražskou TOP 09 se dnes postavilo celostátní vedení strany. "Snaha pražských politiků výrazně omezit přebujelou reklamu v metropoli narazila na soukromé obchodní zájmy," uvedlo v tiskové zprávě. "Zaslepení billboardových ploch TOP 09 je nejlepším důkazem, že se současné vedení města nedá koupit ani zastrašit," doplnili členové.
Zdroj: Jana Hrubá
Vložil: ČTK, 16.09.14 18:00
Návštěvnost: 2320 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Srpen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.