Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Plzeňské hlavní vlakové nádraží do konce příštího roku zkrášlí

Foto: Norbert Aepli
Plzeň - Téměř 20 milionů korun si vyžádají opravy více než 100 let staré budovy hlavního vlakového nádraží v Plzni. Začala v květnu a skončí do konce roku 2012. Cílem prací, které České dráhy (ČD) konzultují s památkáři, je zlepšit stav kulturní památky a zároveň zkvalitnit prostředí pro cestující, řekla ČTK regionální mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Stavební úpravy probíhají za plného provozu, cestujícím to přináší jen dílčí omezení při průchodu halami.

    "Skončily práce na fasádě zvenku, pokračuje výměna starých oken," uvedla mluvčí. Na severní, jižní a západní straně budovy už se opravila fasáda v úrovni prvního nadzemního podlaží, tedy nástupišť, východní fasáda prošla opravou celá. Hlavní západní průčelí památkově chráněné secesní stavby získalo z valné části novou fasádu už v roce 1995.
    Nyní začaly práce na vnitřních omítkách ve spodní hale, která se celá vymaluje a obnoví se tam také dobové štukatérské prvky. Opravy přinesou omezení pro cestující, i když se pracuje i v nočních hodinách. Skončit by měly v polovině března příštího roku.
    Pokládka nové repliky historické dlažby uvnitř spodního vestibulu se plánuje na březen a duben. V horní hale se budou obnovovat jen dílčí části dlažby. "Na východní straně se upravily plochy související s budovou a položila se tam zámková dlažba," řekl ředitel regionální správy majetku ČD Jiří Stuna. Dříve tam stály stánky s občerstvením. Místo nich vznikne prodejní okénko ze současné restaurace. Dále se montují ochranné prvky proti holubům, tedy sítě a hroty.
    Na kompletní rekonstrukci nádražní budovy, která by si vyžádala nejméně 700 milionů korun, nemají ČD dost peněz. Po letech marných snah přestaly hledat na obnovu nádraží strategického partnera a rozhodly ho postupně revitalizovat samy podle finančních možností.
    Minulý měsíc začala na nádraží další státní firma, Správa železniční a dopravní cesty, přestavbu železničního uzlu, která je součástí budovaného koridoru z Prahy do Chebu. Rekonstrukcí projde v první etapě část na Domažlice a Cheb, jejíž součástí bude i 1400 metrů nových nástupišť a podchody. V letech 2013 až 2015 na ní naváže etapa v západní části ve směru na Prahu a rekonstrukcí má projít i nádraží.
Zdroj: Václav Prokš
Vložil: ČTK, 22.12.11 22:40
Návštěvnost: 4697 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.