Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Soud odmítl žalobu Dětí Země na stavbu nového nádraží v Brně

Brno – Krajský soud v Brně odmítl žalobu spolku Děti Země proti územnímu rozhodnutí na stavbu brněnského nádraží v odsunuté poloze v místě dnešního dolního nádraží. Důvodem je o dva dny opožděné podání žaloby, uvedly Děti Země v tiskové zprávě na svém webu. Územní rozhodnutí je tak pravomocné a Správa železniční dopravní cesty může žádat o stavební povolení. Podle mluvčí Radky Pistoriusové může SŽDC pokračovat v kontinuální přípravě modernizace brněnského uzlu, napsala ČTK.

Děti Země čekaly s podáním žaloby na nejzazší možný termín a podaly ji 27. února, ten však uplynul 25. února. Rozhodnutí Jihočeského kraje o územním rozhodnutí bylo totiž doručeno už 25. prosince, a nikoli první pracovní den po tomto datu.

Kdy se začne stavět, stále není zřejmé. V polovině června ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na tiskové konferenci v Brně odmítl sdělit jakýkoli termín a pouze uvedl, že priorita je přestavba nádraží Brno-Židenice. "Potvrzení územního rozhodnutí je silným mandátem pro další pokračování projektové přípravy," uvedla Pistoriusová.

Potvrdila, že modernizace Židenic je prioritou, dále zapojení nové přerovské trati a zpracování architektonické soutěže na nové nádraží a okolí. Všechny tyto kroky mají postupně vést ke zpracování dokumentací pro stavební povolení. "Projektová příprava ostatních části železničního uzlu bude probíhat následně a bude vzájemně koordinována," uvedla Pistoriusová.

Hlavní nádraží se má stavět ve variantě, která nepočítá se zaústěním chrlické trati do budoucího severojižního kolejového diametru, tedy podzemní železnice, která má spojit sever a jih Brna. Cena má činit podle studie proveditelnosti 43 miliard korun. Diametr přitom požadovalo brněnské i jihomoravského zastupitelstvo. Jak by měla podzemní dráha vypadat, bude nyní ve studii proveditelnosti řešit Kancelář architekta města Brna, rozhodli o tom před týdnem radní. Bude řešit i to, zda to má být železnice, klasické metro či tramvaj.

Jelikož novodobé spory o polohu nového nádraží se táhnou přes 15 let a s odsunem nádraží se počítalo desetiletí, nádraží dlouho chátralo. To se nyní mění a na konci letošního roku bude mít za sebou miliardové opravy a v létě se začalo i s první etapou kompletní rekonstrukce nádražní budovy.
Autor: ČTK, 18.08.19 00:40
Návštěvnost: 4 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.