Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Brno chce další studii budoucí městské rychlodráhy

Brno - Brno si nechá zpracovat další studii týkající se projektů kolem odsunu nádraží. Inženýři by měli nakreslit přesnou trasu uvažované městské rychlodráhy včetně zastávek a všech prvků. Studii má do poloviny příštího roku za 1,9 milionu korun zpracovat firma Metroprojekt Praha. Na dnešním zasedání ji vybrali městští radní, řekl novinářům primátorův náměstek Martin Ander.
    Studie Metroprojektu je několikátá, kterou si Brno k  projektu nechává zpracovat. Letos radnice platila 4,5 milionu korun za srovnávací studii, která měla porovnat výhody opravy nádraží v centru a stavby nového na jiném místě. Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry je však projekt přestavby brněnské železnice věcí Správy železniční dopravní cesty, která také nese většinu nákladů na projekty. Brno podle něj investovalo odhadem do deseti milionů korun.
    Rychlodráha spojila dříve nesmiřitelné projekty - odsun nádraží a jeho rekonstrukci v centru. Nové vlakové nádraží se sice postaví asi kilometr jižně od současného, ale s nynějším ho spojí právě rychlodráha. Regionální vlakové spoje by tak i nadále měly zastavovat ve středu města, pět minut chůze od centrálního náměstí Svobody.
    Přesné zakreslení rychlodráhy do mapy Brna je podle Andera potřebné, aby projekt mohl dál pokračovat. Ze studie bude vycházet dokumentace pro územní řízení, stavební povolení a pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Město bude v průběhu projektování trasy vše s firmou konzultovat, radní za tím účelem jmenovali speciální komisi. Kromě zástupců radnice v ní zasednou odborníci z akademické sféry, konkrétně expert na železniční konstrukce, mosty, dopravní technologie, dopravní systémy a architekturu a urbanismus.
    Podle Andera zatím není zřejmé, jestli se kvůli stavbě rychlodráhy bude muset měnit městský územní plán. "To je otázka toho, jak přesně dopadne právě tato zakázka. V rámci ní totiž budeme hledat takovou trasu propojení těch dvou nádraží, aby to co nejméně zasáhlo do stávajících plánů," řekl.
    Rychlodráha má od starého k novému nádraží vést novým městským bulvárem. Povede v úrovni nad terénem. Lidé by tak z  vlaku na zastávce, která má být uprostřed bulváru, mohli vystupovat do prvního patra budov na obou stranách ulice. Další zastávka má být na současném nádraží, následující poblíž ulice Radlas a další v Komárově.
    Rekonstrukce brněnské železnice, s níž odsun nádraží i stavba rychlodráhy souvisejí, je jedním z nejdiskutovanějších stavebních projektů Brna posledního desetiletí. Investice má vyjít na 20 miliard korun. Uskutečnit by se měla za přispění evropských peněz. Letos začala stavba odstavného nádraží, na níž by však došlo bez ohledu na polohu nádraží.
Autor: ČTK, 03.12.08 21:55
Návštěvnost: 4380 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.