Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Příští rok se řidičům otevře 53 km nových dálnic

Praha - Příští rok se řidičům otevře 53 kilometrů nových dálnic a rychlostních silnic, přičemž nejdelší úseky budou zprovozněny na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou. Letos přibylo nebo ještě přibude 47 kilometrů. Vyplývá to z materiálů Ředitelství silnic a dálnic. Naopak rozpočet na výstavbu a údržbu dálnic na příští rok je zatím nižší než letos.
    Dálniční výstavba nyní zažívá v České republice nebývalý rozvoj. "Celkem je ve výstavbě 214 kilometrů dálnic, což nemá v minulosti obdoby," uvedl zástupce ŘSD Jan Hoření. Kromě D1 směrem do Polska se staví především dálniční obchvat kolem Prahy, karlovarská rychlostní silnice R6 nebo jihočeská dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic.
    V letošním plánu "stříhání pásek" na dálnicích zbývá téměř patnáctikilometrový úsek D1 z Lipníka nad Bečvou do Bělotína, dvoukilometrové dálniční napojení R48 tamtéž, těsně před Vánocemi bude zprovozněných deset kilometrů z Prahy do Pavlova na karlovarské silnici R6. Příští rok se otevřou první nové dálniční úseky v září na R6 a chomutovské R7.
    Otázkou zůstává financování výstavby dalších kilometrů příští rok a dále v budoucnu. Prozatím je v návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury vyčleněno na dálnice a rychlostní silnice 23 miliard korun, což je o 11 miliard méně, než činil letošní rozpočet. Ten se navíc v průběhu roku navýšil téměř na 40 miliard korun, skutečně se zatím vyplatilo 17 miliard.
    Jak ČTK řekl náměstek ředitele fondu Jiří Novák, rozpočet na příští rok se v průběhu roku s  největší pravděpodobností zvýší. Prostředky fondu lze totiž bez omezení převádět z roku na rok. Podle náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače je již jisté, že do příštího roku se převede zhruba deset miliard korun.
    Výstavbu dálnic a rychlostních silnic financují z velké části fondy Evropské unie. Rozpočet SFDI počítá příští rok s 36 miliardami Kč z EU, tedy zhruba o čtyři miliardy více než letos. Naopak český stát svůj příspěvek do fondu oproti letošku výrazně omezí, ze 45 na méně než 38 miliard Kč. To může ohrozit některé stavby, například údržbu mostů.
    Česká republika má nyní přes 1000 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, což je zhruba polovina plánované základní dálniční sítě. Ta by mohla být podle odhadů ŘSD hotova kolem roku 2020.

Úseky, které se otevřou v roce 2009:
Dálnice a rychlostní silnice Úsek Délka v km Datum otevření
D1 Mořice - Kojetín (2. etapa) 6,6 listopad 2009
D1 Bělotín - Hladké Životice 18,1 listopad 2009
D1 Hladké Životice - Bílovec 11,7 listopad 2009
R6 Tisová - Kamenný Dvůr 7,5 září 2009
R7 MUK Vysočany 0,5 září 2009
R7 Bítozeves - Vysočany 5,8 září 2009
R35 Sedlice - Opatovice 3,0 listopad 2009
CELKEM
53,2


Jak se rozrůstala dálniční síť (D+R):
Rok 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
Nové km 7,2 22,5 4,1 28,1 19,5 16,7 79,1 46,1 46,9 53,2
Celkem km 791 814 818 846 865 882 961 1007 1054 1157
Autor: ČTK, 17.11.08 15:40
Návštěvnost: 3185 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.