Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
MŽP: Územní rozhodnutí k pražskému okruhu není v pořádku

Praha - Stavební odbor pražského magistrátu při vydání územního rozhodnutí k pražskému silničnímu okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí nerespektoval doporučení ministerstva životního prostředí (MŽP). Zřejmě tak rozhodl v rozporu se zákonem. ČTK o tom informoval mluvčí ministerstva Jakub Kašpar. Úřad v pátek vydal územní rozhodnutí k takzvané jižní variantě, která vede přes Suchdol. MŽP ale při posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) doporučilo severní variantu přes Řež. Ministerstvo nyní zkoumá právní možnosti, kterými by magistrát donutilo k nápravě.
    MŽP považovalo jižní trasu za krajní řešení pro případ, že by se nepodařilo dojednat vedení severní varianty kolem Ústavu jaderného výzkumu Řež. To se však vloni podařilo.
    Podle MŽP je rozhodnutí zřejmě v rozporu se zákonem i příslušnou evropskou směrnicí k posuzování vlivů na životní prostředí. "Pražský magistrát při přípravě rozhodnutí nerespektoval dokumentaci a stanovisko EIA ani to nezdůvodnil, ačkoli to platná legislativa požaduje," uvedl ministr životního prostředí Martin Bursík. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), si navíc k předložené variantě nevyžádal vyjádření MŽP.
    Za skandální a nezákonné považuje vydané územní rozhodnutí také Karel Čapek ze Společnosti Šáreckého údolí. "Jižní varianta je v rozporu s evropskými předpisy, které požadují, aby silnice transevropské dopravní sítě neprocházely sídelními útvary, ale vedly okolo a aby byla oddělena dálková tranzitní doprava od místní," poznamenal Čapek.
    Starosta Suchdola Petr Hejl si zase myslí, že rozhodnutí potvrzuje propojenost investorů a pražských politiků, o které se spekuluje.
    Ministerstvo dopravy, ŘSD a pražský magistrát ale jižní variantu okruhu prosazují. Ta podle náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače odpovídá současnému územnímu plánu. "Severní trasa není dostatečně prověřená, dosud se například neprozkoumalo místní podloží," řekl dnes ČTK Hodač. Severní varianta by podle něj navíc mohla zasáhnout do okolních průmyslových zón. "To by pak bylo na arbitráž," dodal.
    Vydané územní rozhodnutí zatím nenabylo právní moci, do měsíce je možné se proti němu odvolat. Pokud se odpůrci stavby odvolají, bude věc posuzovat ministerstvo pro místní rozvoj. Jeho rozhodnutí pak bude konečné, napadnout je bude možné pouze soudní žalobou.
    Odvolání už nyní chystají radnice v Suchdole a Dolních Chabrech i některá občanská sdružení. Podle nich je jižní varianta dražší, nákladnější by byl i její provoz. Zahrnuje také řadu náročných staveb, jako je tunel v Suchdole, tunelový přivaděč Rybářka nebo dvoupatrový most přes Vltavu.
Zdroj: Šárka Dvořáková
Vložil: ČTK, 02.09.08 09:25
Návštěvnost: 2762 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.