Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Železničáři vymění nejvyšší most v Jihomoravském kraji

Znojmo - Nejvyšší železniční most v Jihomoravském kraji, který u  Znojma překlenuje řeku Dyji, čeká rozsáhlá rekonstrukce. Dvě stě metrů dlouhou a devětačtyřicet metrů vysokou mostní konstrukci dělníci vysunou z pilířů na přelomu září a října. Práce potrvají zhruba šest týdnů, potom se začne nasouvat most nový, což potrvá až do dubna příštího roku, řekl dnes ČTK stavbyvedoucí Antonín Sněťák. Oprava mostu je součástí modernizace a elektrifikace tratě Znojmo - Šatov, která přijde na 1,2 miliardy korun.
    Most nad údolím řeky Dyje na jihozápadním okraji Znojma zmizí nejdříve koncem září, už v těchto dnech ale v jeho v okolí pracují desítky lidí. "Je tu spousta práce. Musíme především spojit a zesílit kamenné pilíře mostu, které by jinak mohly spadnout. Aby se mohla konstrukce vysunout, je také třeba odstranit staré náspy," řekl Sněťák.
    Modernizace trati Znojmo - Šatov, která je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň, začala před dvěma měsíci. Dělníci vytrhali koleje od Znojma až do příhraničního Šatova a připravili uchycení pro sloupy s elektrickou trakcí. Elektrifikace umožní spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky. Dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a tam přesednout na elektrický vlak jedoucí do Rakouska.
    Dlouho plánovaná výluka potrvá více než rok. Vlastní usazení mostu předpokládá Správa železniční dopravní cesty na polovinu příštího roku, modernizace celé tratě má skončit v listopadu.
    Takzvaný šatovský most byl postaven na konci 60. let 19. století, první vlak po něm přejel 1. listopadu 1871. Původní železnou nýtovanou konstrukci, jež byla označena za památkově chráněnou, nahradila v roce 1922 provizorní mostní konstrukce. Po té ale mohly motorové vlaky jezdit maximální rychlostí pouze 30 kilometrů za hodinu. Po novém mostu budou moci jezdit vlaky až osmdesátikilometrovou rychlostí.
Zdroj: Dan Petrucha
Vložil: ČTK, 19.08.08 13:30
Návštěvnost: 8698 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
Mostní provizorium je z roku 1992 A_S 09.10.08 00:52
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.