Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Architekt navrhl novou trasu D3 u Č. Budějovic, město je proti

České Budějovice - Českobudějovický architekt Ladislav Vonášek navrhl novou trasu dálnice D3 u Českých Budějovic. Přišel s ní, protože dosud připravovaná varianta podle něj rozdělí město na dvě části a zabrání jeho dalšímu rozvoji. Nový návrh počítá s vedením trasy dál od města za lišovským prahem, řekl dnes novinářům Vonášek. Město ale jeho návrh odmítá, protože by stavbu zpozdil o několik let.
    "Budeme se bavit o vedení dálnice za lišovským prahem. Má to jednu výhodu. Zředí se doprava na radiálních sjezdech, které jsou od sebe dál, a tranzitní doprava neobtěžuje město," vysvětlil Vonášek. Dodal, že také jinde v Evropě je trend vést dálnice dál od velkých měst a v Budějovicích je nyní poslední příležitost pro změnu dálniční trasy.
    Posunutí dálnice by se ale dotklo několika obcí. "Jsme ochotni jednat s  každým, taková možnost tu dalších 100 let nebude. Obce hovoří o dálnici a ví o  ní. Předpokládám, že každý obecní zastupitel ví i o variantách, které by vedly někde jinde," uvedl architekt.
    Podle města ale architekt přišel s  návrhem příliš pozdě, protože o trase dálnice se jedná už desetiletí a do konce roku má být vydáno územní rozhodnutí. "Variant se tu samozřejmě ukazovalo víc, debaty byly na různých úrovních, bylo tu i řešení souběžně s železnicí po mostnici. Ale čas ukázal, že tohle je pro Budějovice nejlepší varianta," řekl o  stávajícím návrhu náměstek primátora František Jelen. Zdůraznil, že odložení současného řešení by zpozdilo stavbu dálnice u města o několik let a vedení komunikace dál od města by jeho rozvoj naopak zbrzdilo.
    "V současné chvíli, jak probíhají jednání na ministerstvu dopravy, se o této variantě ani neví a v současné chvíli se připravuje varianta původní," řekl ředitel jihočeského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Josef Pešl. K nové variantě také není připravena dokumentace, je pouze zakreslena v mapě a ŘSD ji tak nemůže ohodnotit. Posouzení nového vedení D3 by trvalo nejméně dva roky, dodal Pešl.
    ŘSD už nyní připravuje novou variantu D3 u Českých Budějovic mezi Úsilným a Hodějovicemi. Ministerstvo dopravy tak vyšlo vstříc požadavkům obcí. Trasa dálnice se nemění, vedení komunikace ale bude šetrné k životnímu prostředí a obyvatelům více než původní varianta. Dálnice měla původně vést více po mostech a náspech a rozdělila by město na dvě části. Nové řešení, které počítá s  větším zapuštěním dálnice do terénu, si vyžádá o zhruba dvě miliardy korun více.
    Celá plánovaná trasa dálnice D3 z Prahy až na hranice s Rakouskem měří 171,4 kilometru a náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. ŘSD odhaduje, že zbývající úseky dálnice na jihu Čech by se mohly začít stavět v  letech 2009 až 2011. Silnice jsou již zaneseny do územních plánů a nyní se dokončuje dokumentace pro územní rozhodnutí.
Autor: ČTK, 19.06.08 13:35
Návštěvnost: 5215 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
více o D3 Klid 30.06.08 08:53
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.