Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
V Brně začala stavba tramvajové trati do bohunického kampusu

Brno - V Brně dnes slavnostně začala největší stavba tramvajové trati za poslední čtvrtstoletí. Spojí Starý Lískovec a Bohunice s univerzitním kampusem a fakultní nemocnicí. Ulehčí přetíženým a často zpožděným trolejbusům a autobusům. Stavební firma zatím začala provádět sondy, aby zjistila skutečné vedení inženýrských sítí a mohla pracovat na jejich přeložkách. Stavba vlastní trati začne příští rok na jaře. První tramvaje by měly k nemocnici vyjet za tři roky, řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Náklady činí 1,4 miliardy korun, přičemž 85 procent nákladů se podaří uhradit z evropských dotací.

Areál kampusu se začal rozvíjet zhruba před 15 lety. K fakultní nemocnici a ubytovně zdravotních sester přibyl kampus Masarykovy univerzity s několika fakultami, velké nákupní centrum, Moravský zemský archiv a několik administrativních budov, které jsou sídlem řady firem včetně například Kiwi.com. "Jedná se o stavbu, která nemá z pohledu MHD v novodobých dějinách Brna obdoby. Jsem rád, že v nás Brno vložilo důvěru a pověřilo dopravní podnik, aby stavbu zajistilo," řekl Havránek.

Trať se odpojí od současné zhruba v místě dnešní zastávky Osová, která se přesune blíže k městu. Poté se zanoří do tunelu, který bude ústit u nemocnice. Tunel bude dlouhý 619 metrů a bude v něm jedna podzemní stanice s názvem Nová Jihlavská. Konečná zastávka ponese jméno Nemocnice Bohunice, ze které už dnes vyjíždí řada trolejbusových a autobusových linek.

Cesta tramvají linkou 8 bude trvat od hlavního nádraží zhruba 15 minut a lidé nebudou trpět zpožděním, protože celou cestu jede tramvaj po samostatném tělese. Do té doby však Brňané budou muset strpět několikaměsíční výluku tramvají mezi Švermovou a Starým Lískovcem a krátkodobé výluky trolejbusů mezi Osovou a zastávkou Nemocnice Bohunice.

V budoucnu by měla cestování do kampusu usnadnit lanovka od pisárecké vozovny, jejíž stavba se plynule připravuje.

Od sametové revoluce v roce 1989 se v Brně tramvajová síť příliš nerozvíjela. V roce 1994 se otevřela trať ulicemi Nové sady a Renneská, která zrychlila průjezd právě do Bohunic a Starého Lískovce, v Líšni se prodloužila postupně trať o dvě zastávky z Kotlanovy na Mifkovu a v Králově Poli o jednu zastávku od Technického muzea do Technologického parku. Město nadále připravuje stavby tratí do staré Líšně, na Lesnou a do sídliště Kamechy. Příští rok se má znovu otevřít trať do Komárova nově ulicí Plotní.
Autor: ČTK, 14.10.19 19:50
Návštěvnost: 5 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.