Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
DPP: Společný podnik v Holešovicích má být modelem pro další

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) si stojí za dohodou s firmou Nové Holešovice Development ohledně opravy stanice metra C Nádraží Holešovice a rozvoje jejího okolí. Podobný model spolupráce by měl podle vedení podniku fungovat i jinde, nejblíže k dohodě je stanice Roztyly. Novinářům to dnes řekl ředitel DPP Petr Witowski. Dohodu napadla firma CPI Property Group zejména kvůli tomu, že podnik nevypsal veřejný tendr. Podle názoru podniku to v podobných případech není nutné, smlouvu nicméně ještě prověřuje a před podpisem čeká na právní stanoviska.

Dohoda předpokládá založení společného podniku s účastí soukromníka a DPP, který bude mít na starosti revitalizaci stanice i stavbu kanceláří a bytů v okolí. Firmu Nové Holešovice Development vlastní developerské firmy Karlín Group a Ungelt Group spolu s dalšími investory.

Witowski uvedl, že výhodami spolupráce se soukromníkem je úspora při opravě stanice a zhodnocení pozemku, který DPP do podniku vloží. "Další přidaná hodnota je, že máme majetkový podíl ve společném podniku a já předpokládám, že DPP z toho do budoucna bude mít nezanedbatelný příjem," dodal.

Firma CPI Property Group podala k Nejvyššímu státnímu zastupitelství podnět k prošetření dohody, která podle ní byla dojednána bez transparentního výběrového řízení a provází ji nesrovnalosti. Podle Witowského by nicméně nedávalo smysl podnik zakládat s jinými firmami s ohledem na to, že jediná Karlín Group v oblasti vlastní pozemky, kde plánuje stavět. Proto by postrádalo smysl i výběrové řízení.

Ředitel dodal, že podle právní analýzy podniku výběrové řízení navíc nebylo nutné. Na základě žádosti magistrátu o dodatečné prověření smlouvy nicméně DPP zadal vypracování další analýzy, která by měla být hotova do konce týdne. Poté vznikne ještě oponentní posudek a pokud bude podnik se závěry spokojen, dohoda by podle Witowského mohla být podepsána v řádu týdnů. "Jsme hluboce přesvědčeni o tom, že se tu skutečně nedějí žádné nekalosti, jak se tu někdo snaží prezentovat," shrnul šéf podniku.

Prezident Karlín Group Serge Borenstein uvedl, že v případě podpisu dohody bude ve spolupráci s městem ihned vypsána mezinárodní architektonická soutěž na podobu stanice metra a jejího okolí. "Domnívám se, že by se teoreticky mohlo začít stavět v horizontu tří let," doplnil výkonný ředitel firmy Jan Ludvík. Město v současnosti připravuje územní studii celého brownfieldu mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Vltavská, která je nutná pro připravovanou změnu územního plánu. Po ní bude možné z území sejmout stavební uzávěru.

V případě, že DPP dohodu uzavře, by se podobný model spolupráce měl využít i při rozvoji jiných stanic metra, protože vedení podniku jej považuje za nejlepší způsob zhodnocení majetku, který je běžný i v zahraničí. Witowski uvedl, že z dalších projektů je nejblíže k uzavření dohody stanice Roztyly, kde podnik jedná s firmou Passer Invest. "Bavíme se o velmi podobných, ne-li stejných principech, jako jsou v Holešovicích," uvedl a dodal, že dohoda by mohla být uzavřena v první polovině příštího roku.
Autor: ČTK, 11.10.19 09:10
Návštěvnost: 8 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.