Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Ministerstvo dopravy nechce sdělit termín přesunu nádraží v Brně

Brno – Ministerstvo dopravy nechce ohledně modernizace brněnského železničního uzlu a přesunu hlavního nádraží na místo dnešního dolního sdělit žádný termín, kdy by se mohlo začít stavět. Ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) dnes na tiskové konferenci řekl, že se chce se situací nejprve řádně seznámit a že prioritou je modernizace stanice Brno-Židenice. Totéž řekl i generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.

Modernizace uzlu má vyjít podle studie proveditelnosti, která je hotová již téměř dva roky, zhruba na 50 miliard korun. Od té doby však příprava stavby nijak viditelně nepokročila. Pravomocné územní rozhodnutí stavba získala loni v prosinci. "Stále územní rozhodnutí řešíme a řešíme, jaké jsou vůbec možnosti," řekl Svoboda.

Stále také nejsou vyřešené připomínky sdružení nákladních dopravců ŽESNAD. Odsun nádraží totiž znamená sloučení osobní a nákladní dopravy do jednoho koridoru. Dopravci se proto obávají snížení kapacity pro své vlaky. "ŽESNAD předložilo požadavek dvou kolejí přes Brno určených pouze nákladní dopravě. Nyní se zabýváme možnostmi, co by znamenala jedna kolej jen pro nákladní dopravu. Na SŽDC se s tím neztotožňujeme, aby kolej sloužila výhradně jednomu druhu dopravy, navíc je to za obrovské peníze," řekl Svoboda.

Premiér Andrej Babiš (ANO) zatím ani neřekl, jak si představuje financování. Novinářům v Brně pouze řekl, že se republika "potýká s dědictvím tradičních demokratických stran, kdy platíme ročně 25 miliard za soláry, a až toto období skončí, budeme tyto peníze moct použít na investice pro lidi".

Při přípravě přesunu brněnského nádraží vázne i zadání studie proveditelnosti na podzemní železnici, která je pro nové nádraží velmi důležitá a která má zvládnout nápor cestujících na povrchovou MHD. Původně se hovořilo o zadání do loňských Vánoc.

V současnosti je na hlavním nádraží výluka, protože se modernizuje zabezpečovací a sdělovací zařízení, rekonstruují se mosty přes Křídlovickou a Hybešovu ulici a dělá se nové kolejiště. Od čtvrtka začnou stavbaři opravovat také nádražní budovu.
Autor: ČTK, 12.06.19 21:35
Návštěvnost: 6 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.