Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Ulice Veveří má zůstat kompletně průjezdná, starší plány se mění


Brno - Brněnská ulice Veveří má zůstat kompletně průjezdná od Konečného po Žerotínovo náměstí i po kompletní rekonstrukci, jejíž začátek se plánuje po ukončení stavby velkého městského okruhu na Žabovřeské. Je to požadavek současného vedení Brna i městské části Brna-střed. ČTK to sdělila Anna Dudková z tiskového oddělení brněnského magistrátu a v tiskové zprávě to uvedla mluvčí Brna-středu Kateřina Dobešová. V obou případech se vyměnila po loňských volbách politická reprezentace.


Veveří se měla stát po rekonstrukci částečně neprůjezdná v křižovatce s Grohovou a záměrem bylo dát větší prostor životu v ulici na úkor automobilové dopravy. Na Veveří je patrně největší koncentrace služeb, obchodů či pohostinství ve srovnání s dalšími hlavními ulicemi, které ústí do historického centra města, a je zde také velký pohyb pěších včetně stovek studentů. Dopravní zátěž měl převzít především velký městský okruh a také souběžná ulice Kounicova.

Připomínky vedení města i městské části přicházejí ve chvíli, kdy je hotová dokumentace pro územní rozhodnutí. "V projektu dojde ke změnám, bude jej potřeba přepracovat a na přípravách se bude dále pracovat," uvedla Dudková. Čas na přípravu je zhruba ještě tři roky, s dokončením Žabovřeské se počítá v roce 2022. Starosta Brna-střed Vojtěch Mencl (ODS) se obává zvýšení zátěže v Kounicově a dalších okolních ulicích, jeho argumenty však stojí na tom, že se Veveří zavře ještě před dokončením velkého městského okruhu.

Projektanti z kanceláře PK Ossendorf na podzim před dvěma lety při prezentaci projektu uvedli, že po Veveří jezdí 11.000 aut, přičemž 6000 z nich je tranzitujících. "Tato auta je potřeba odklonit na velký městský okruh. Není důvod, aby lidé jezdili z jihu přes Úvoz a Veveří," uvedl projektant Vlastimil Novák. Kromě stavby Žabovřeské, která může převzít zátěž z centra města, je potřeba navést na okruh auta jedoucí od Vídeňské a také udělat opatření v severní části města v Žabovřeskách, aby tranzitní doprava nemířila z ulice Pod Kaštany na Veveří.

Technický stav ulice je již v dnešní době špatný, což je viditelné především na tramvajové trati. Dopravní podnik chystal na jaro opravu tratě od Grohovy po Žerotínovo náměstí se zachováním jednokolejného provozu, nakonec ji však odložil.
Zdroj: Zdeněk Meitner
Vložil: ČTK, 29.04.19 08:05
Návštěvnost: 7 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červen 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.