Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Stavební povolení pro první úsek metra D má být do tří let

Praha - Praha letos zahájí geologický průzkum pro stavbu metra D, při němž již vzniknou části tunelu, které budou později využité pro samotnou stavbu. Pro první úsek mezi Pankrácí a Olbrachtovou by město chtělo získat stavební povolení do tří let, pozemky už jsou tam v podstatě vyřešeny. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Manažer projektu metra D Jiří Hrnčíř dnes na jednání magistrátního výboru pro dopravu řekl, že geologický průzkum by měl začít v dubnu.

Geologický průzkum začne na Pankráci a celkem má vyjít zhruba na miliardu korun. Město na něj má vysoutěženou firmu. "V rámci geologického průzkumu už budou vznikat stavby, které budou následně využity pro samotnou realizaci tunelů metra," uvedl náměstek. Dodal, že se proto již dá hovořit o začátku stavby nové linky, která má propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.

Město chtělo za minulé politické reprezentace vytvořit společný podnik se skupinou Penta k rozvoji okolí nových stanic. Spolupráci se soukromými investory nezavrhuje ani nové vedení radnice, původní záměr však uskutečnit nehodlá. Podle Scheinherra je podstatné, aby kolem stanic metra, kde je dobrá dopravní dostupnost, vznikaly kanceláře a na ně navázané obchody a služby.

Dopravní podnik a minulé vedení města při přípravě společného podniku argumentovaly snadnějším výkupem pozemků. Ten však podle náměstka zvládnou magistrát a DPP samy. "Na první etapu je už téměř vše vyřešeno," uvedl náměstek.

Dodal, že město jednalo také s obchodním centrem na Pankráci ohledně dopravní obslužnosti. V době stavby linky D totiž bude stanice Pankrác na rok a půl uzavřena, a magistrát proto plánuje prodloužení tramvajové trati tak, aby zajížděla k metru. To je podle Scheinherra výhodné i pro rozvoj dopravní sítě a propojení MHD.

Letos končí metru D platnost hodnocení stavby v procesu EIA, kdy je posuzován vliv stavby na životní prostředí. Hrnčíř řekl, že DPP bude žádat o prodloužení EIA. Podnik pak podá v listopadu žádost o stavební povolení na úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory. Pro zahájení stavby je ještě nutná změna zákona o drahách, která umožní, aby vzniklo plánované automatické metro bez řidiče. Návrh změny minulé vedení města loni předalo do Sněmovny. "Věřím, že do konce února to (změnu) máme," řekl Hrnčíř.

V další fázi bude stavba pokračovat do Krče, kde se o pozemcích stále jedná. "Dnes jsem měl jednání s Prahou 4 kvůli nádraží Krč. Městská část tam má nějaké zájmy, takže se snažíme vyjít vstříc, abychom co nejdříve mohli uzavřít dohodu s vlastníky pozemků," vysvětlil náměstek.

Metro z Pankráce do Písnice má vyjít zhruba na 40 miliard, celkem až do stanice Náměstí Míru pak jde o investici za zhruba 50 miliard. Zástupci města chtějí jednat se státem o spolufinancování linky, protože se podle nich jedná o celorepublikově významnou dopravní stavbu.
Autor: ČTK, 22.01.19 18:50
Návštěvnost: 34 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.