Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Brno plánuje tramvajovou trať ze Stránské skály do Líšně

Brno - Brno chce v příštích letech znovu uvést do provozu tramvajovou trať z konečné zastávky Stránská skála v městské části Slatina na Holzovu ulici v městské části Líšeň. Předpokládané náklady na zprovoznění trati se pohybují okolo 260 milionů korun, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Trať je nyní nevyužívaná a zarostlá trávou. Podle Mrázka je tramvajová doprava potřeba, protože je oblast rozvojovou lokalitou, vznikají tam domy a město tam chce postavit i odstavné parkoviště pro ulehčení dopravy v centru.

Tramvajová trať ze Stránské skály na Holzovu ulici by měla být tři kilometry dlouhá a z části by mohla nahradit autobusovou dopravu. "Předpokládáme, že půjdeme po původní trati, takže bychom mohli v rámci jednoho roku získat stavební povolení. Na přelomu roku 2016 a 2017 bychom mohli začít řešit soutěž na zhotovitele," dodal Mrázek.

Radní dnes schválili zařazení investiční akce mezi strategické projekty města. "Chceme předejít tomu, co se nepodařilo na univerzitním kampusu nebo na sídlišti Kamechy, kde jsme vybudovali infrastrukturu, ale neměli jsme k tomu potřebné dopravní napojení," objasnil Mrázek. Na univerzitní kampus i Kamechy tramvaje nejezdí a ostatní dopravní prostředky jsou kvůli velké frekvenci cestujících přeplněné.

Podle primátorovy náměstkyně Kláry Liptákové (KDU-ČSL) pojmou tramvaje více lidí než autobusy nebo trolejbusy, a proto chce město ke zprovoznění trati přistoupit. Podle Mrázka je to jiný přístup než dosud. "Chceme mít nejprve páteřní tramvajové spojení pro oblast, které je z pohledu města rozvojovou lokalitou pro umístění dalších městských nebo soukromých projektů. Navíc tam vybudujeme takzvané Park and ride parkoviště," doplnil Mrázek. Park and ride parkoviště spočívá v tom, že řidiči na této ploše v okrajové části města odstaví své auto a do centra pokračují městskou hromadnou dopravou. Tím se snižuje počet aut ve středu města, kde často vznikají kolony. Brno také plánuje tramvajovou trať k univerzitnímu kampusu, ale i na Kamechy.

Autor: ČTK, 22.12.15 21:15
Návštěvnost: 4478 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
tramvaj do Líšně Ing.arch. Josef Myslivec 24.12.15 15:32
těšíme se na tramvaj Švehlová 30.08.17 10:10
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.