Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
MŽP nevydalo stanovisko k Zásadám územního rozvoje JmK

Brno - Postup schvalování zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje se zpomaluje, ve čtvrtek zastupitelé nemají co schvalovat. Ministerstvo životního prostředí (MŽP) si totiž prodloužilo o dalších 30 dní lhůtu na vypracování stanoviska k hodnocení SEA ohledně trasování silnic R43 mezi Kuřimí a Černou Horou a R52 mezi Pohořelicemi a Mikulovem. Podle mluvčí MŽP Petry Roubíčkové bude stanovisko hotové do konce roku, řekla ČTK.

Jihomoravský kraj stanovisko potřebuje, aby mohl definitivně rozhodnout o tom, kudy tyto silnice povedou a mohl pokračovat v pořizování zásad územního rozvoje. Zastupitelé měli návrh s trasováním těchto silnic schvalovat ve čtvrtek, takto je musí podle vyjádření radního Antonína Tesaříka (KDU-ČSL) odsunout na leden. V první polovině roku se přitom ještě kalkulovalo s listopadem.

Kraj chce stihnout vydání územního plánu do podzimních voleb. Pro jeho vedení je to priorita vzhledem k tomu, že za 15 let existence krajů nemá tento klíčový územně plánovací dokument jižní Morava jako jediná a v roce 2012 tehdy schválený dokument zrušil Nejvyšší správní soud.

Postup kraje je však podle vedení Brna značně problematický. Kraj vyčlenil brněnskou aglomeraci a odložil rozhodnutí o vedení klíčových silnic, které mají odvést z města tranzitní dopravu a odlehčit postiženým obcím. "Celou brněnskou aglomeraci řeší kraj pouze pomocí územních rezerv. Vzniká tak dvourychlostní kraj. Zatímco všude jinde bude jasné, kudy které silnice povedou, v Brně a v okolních obcích nikoliv. Přitom jde o ekonomicky klíčovou oblast pro celý kraj," řekl novinářům náměstek primátora Martin Ander (SZ).

Kraj se hájí tím, že pro rozhodnutí nemá dostatek informací a chystá se až po schválení zásad zadat studii, která posoudí vedení silnic a dopady na životní prostředí v aglomeraci. "Studie se bude dělat zhruba dva roky a další dva roky bude trvat aktualizace zásad, čímž se dostáváme do roku 2020. Kvůli neschopnosti kraje tak budou postižené obce a městské části trpět negativními dopady dopravy ještě déle," řekl Ander.

Brno proto po kraji chce, aby studii zadal okamžitě a pořizování zásad přerušil do doby, než bude hotová. "V tomto případě by bylo zdržení místo čtyř let zhruba rok," uvedl Ander a upozornil, že Ředitelství silnic a dálnic do jasného rozhodnutí nezačne ani s projektováním silnic, které jsou pro Brno životně důležité.

Brno nyní čeká, jak se kraj zachová. Pokud návrh s trasováním R43 a R52 schválí, bude následovat druhé kolo připomínkování a vyjadřování příslušných institucí. Teprve poté bude možné schválit definitivní podobu ZÚR. Kvůli neochotě kraje postupovat jinak už někteří starostové z okolních obcí či spolky upozornily, že přijdou s žalobou, s jakou uspěly před třemi lety.

Zdroj: Zdeněk Meitner
Vložil: ČTK, 16.12.15 12:45
Návštěvnost: 1434 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Související články
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.