Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Praha 6 chce plně zahloubenou variantu tratě na letiště

zdroj: praha-kladno.cz

Praha - Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Shodla se na tom dnes rada městské části. Na dotaz ČTK to řekla místostarostka Petra Kolínská (SZ). Původní projekt s plně zahloubenou variantou nepočítá. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by taková stavba byla o 3,3 miliardy draží. Aktuálně se počítá s náklady mezi 18 a 22 miliardami korun.

    "S ohledem na historii projektu, na znalost místních poměrů a stav přípravy považujeme za nejvhodnější plně podpovrchovou variantu," uvedla Kolínská. Radní zároveň žádají, aby SŽDC začala prioritně stavět úsek mezi Veleslavínem, letištěm a Kladnem. "Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť," doplnila. Dnes schválené usnesení by na konci června mělo potvrdit ještě zastupitelstvo Prahy 6.
    Aktuální projekt počítá se zahloubením v úseku přes Stromovku. Pod povrchem by měly být i stanice Dejvice a Veleslavín. "SŽDC v současné době nepreferuje plně podpovrchové vedení trati, zejména z důvodu nízké ekonomické efektivity," uvedl mluvčí společnosti Jakub Ptačinský. "Podpovrchová varianta v porovnání s variantou částečně povrchovou nepředstavuje termínový posun pro zahájení stavby, a to ani negativní ani pozitivní," doplnil. SŽDC prý dokončuje studii proveditelnosti, kterou bude následně schvalovat ministerstvo dopravy. Podle dřívějších informací by se tak mělo stát na podzim. Stavba by měla být dokončena do rkoce roku 2023, kdy končí programovací období programu Doprava 2.
    Trať by měla vést po trase takzvané Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat maximálně 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou. Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé na letiště.
Zdroj: Jana Hrubá
Vložil: ČTK, 12.06.15 16:05
Návštěvnost: 2732 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
Začíná to být napínavé. Pavel 12.06.15 16:43
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.