Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
K. Vary dokončují územní plán, počítá i se silničním obchvatem

Karlovy Vary - Karlovy Vary dokončují koncepci nového územního plánu města. Jeho definitivní podoba by měla být hotová do poloviny roku 2014. Zásadní dokument pro další rozvoj lázeňské metropole počítá mimo jiné s trasou pro severní silniční obchvat města. Promítne se do něj patrně rovněž fakt, že město usiluje o zapsání na seznam světového dědictví UNESCO. Současný územní plán vznikl v roce 1997 a je ho třeba nahradit. ČTK to dnes sdělil náměstek primátora Jaroslav Růžička (nez.).
    
Pro dokončení územního plánu nadchází jedna z nejdůležitějších etap, a to jeho veřejné připomínkování. To by mělo trvat zhruba do 18. prosince. Poté všechny připomínky, ať už od obyvatel města nebo od různých institucí a subjektů, zpracuje magistrátem vybraná firma. V  územním plánu se nejspíš změní využití některých ploch ve vztahu k bydlení, výrobě nebo dalšímu využití, uvedl náměstek. "Veřejnost se může seznámit nejen s  textovou částí, ale i přehlednými mapami," poznamenal Růžička.
     Pokud jde o silniční obchvat města, o jehož případném vzniku se debatuje už několik desetiletí, zanesení trasy do územního plánu umožní stavbu teoreticky realizovat, pokud na ni budou peníze. Přes město už sice vznikl průtah, řada lidí by však raději viděla, že automobily se Karlovým Varům v budoucnu úplně vyhnou. S obchvatem města počítá také územní plán Karlovarského kraje, kde se při jeho zpracování uvažovalo o dvou trasách. Přednost nakonec dostala ta, která Karlovy Vary obchází poblíž Otovic.
     Stavbu silničního obchvatu Karlových Varů prosazovalo před několika lety sdružení Kamiony mimo město a bylo také největším kritikem dostavby průtahu městem. Dokonce se stavbu snažilo zastavit soudně, ale bez úspěchu. Sdružení tvrdilo, že exhalace z průtahu zasáhnou celé okolí Městské tržnice, dolního nádraží, nemocnice i hlavní obchodní třídy. Průtah byl však nakonec postaven, navázal na dva už dříve dokončené úseky a nyní je součástí rychlostní silnice R6. Stál kolem čtyř miliard korun.
     V  případě snahy města o zápis na seznam UNESCO se v územním plánu nejspíše objeví rozšíření zóny, jež má chránit památky před necitlivými zásahy. Mnohem větší bude zejména takzvaná nárazníková zóna před památkovou rezervací. Nově zasáhne rovněž významné části čtvrtí Tuhnice a Drahovice v místech, kde je řada vil z  dob první republiky. Pro vlastníky objektů by to znamenalo přísnější režim například při stavebních úpravách.
Zdroj: Vladimír Meluzín
Vložil: ČTK, 27.10.12 13:50
Návštěvnost: 1882 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červenec 2019
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.