Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Zlatý řez picture Zlatý řez
29 - Mediální fasáda / Media Facade

Nakladatelství: Zlatý řez
Rok vydání: 2007
ISSN: 1210-4760
Formát: 22,5 x 30 cm, paperback
Jazyk: česky
Web: www.zlatyrez.cz
Běžná cena: 120 Kč
Naše cena: 100 Kč (bez 10 % DPH: 90.91 Kč)
  3.94 € (bez 10 % DPH: 3.58 €)

Povrch architektonického objektu se dostává v poslední době do popředí zájmu architektů i teoretiků.
Kdysi mívaly domy průčelí, které mělo značnou výpovědní hodnotu: dávalo najevo, čemu dům slouží, promlouvalo o jeho majiteli či stavebníkovi, vyprávělo příběh: podobenství z Bible, místní legendu, scénu z mytologie nebo historie. V moderní době se příběhy z domů vytratily, aby udělaly místo sofistikovanějšímu vyjádření abstraktních obsahů, jako je pokrok, rychlost, hygiena; funkčnost vítězila nad reprezentací, okamžité nad trvalým, snad i zisk nad slávou... Dnes, kdy už i moderní projekt ztratil svou aktuálnost a stal se předmětem kritiky (která ale zatím nenabídla uspokojivou cestu k nápravě jeho omylů), se opět mění i povrch budov, které tvoří kulisy našeho veřejného prostoru. Spolupůsobí tu dva významné trendy:  pronikání komerčních sdělení a reklamy do veřejného prostoru města  na jedné straně a standardizace stavebního průmyslu a univerzální typologie na straně druhé. Tyto znepokojující trendy se ovšem dají „obrátit naruby“ a využít pozitivním způsobem. Architektura může spolupracovat jako nositelka komerčního sdělení, může vnášet poetický impuls do veřejného prostředí a může se chovat i subverzívně, tvůrčím způsobem podrývat status quo. Všechny tyto strategie se málokdy vyskytují v krystalicky čisté formě: obvykle najdeme nějakou kombinaci nejméně dvou z nich. Otevírá se tu široké pole pro spolupráci architektů a tvůrců z jiných oborů, kteří mohou svým dílem dočasně animovat architekturu a přinášet do veřejného prostoru nové estetické i informační podněty. Pojďme se podívat na některé z nich.
Jana Tichá

obsah / contents
Když se budova nadechne...  a vybarví jako chameleon - Pavel Sedlák
BIX Kunsthaus Graz - realities:united
SPOTS Berlin - realities:united
SPOTS 2005-2007 Projekty
Náměsíčníci - Doug Aitken
Relační architektura - Rozhovor s Rafaelem Lozano-Hemmerem
Rafael Lozano-Hemmer: 3 projekty
K. Michael Hays: Totální tok
Koncertní síň Kodaň - Jean Nouvel
Wuke Song Peking - Burckhardt Architekten
Typografie jako médium architektury? - Alan Záruba
Booster - Bekkering Adams Architekten
KPN Rotterdam / Pixelsex - Tim Otto Roth
ERCO Automatizovaný sklad - Schneider & Schumacher
Datová stěna - Cigler Marani Architects

Vložil: Jan Kratochvíl, 20.03.07
Návštěvnost: 17899 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2019
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2019
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.