Mé srdce bije pro nádraží v centru... Jak jinak uvést variantu řešení brněnského železničního uzlu která je mi nejbližší - totiž v rámci stávajícího hlavního nádraží.
Přes deset let (s krátkým přerušením) mám na internetu návrh řešení, který je v něčem podobný oficiálnímu návrhu nádraží v přisunuté poloze - tzv. Nádraží pod Petrovem - v něčem je však úplně jiný.
Podobně jako u varianty "Petrov" je zde kolejiště navrženo ve dvou výškových úrovních - nadzemní a podzemní. U mého návrhu však z hlediska půdorysu tato kolejiště nikoliv nad sebou, ale vedle sebe.
Také u mnou předloženého návrhu je oddělena regionální a dálková doprava - ale pro tu regionální zůstává využito historické nádraží - zatímco přístup k podzemnímu kolejišti dálkové dopravy by umožňovala nová podchodová odbavovací hala. To znamená, že na povrchu by se nádraží prakticky obešlo bez nějakých dostaveb a přístaveb.
Zatímco u varianty "Petrov" vede tunelové spojení pod městským centrem ve směru sever-jih, u tohoto návrhu centrum míjí směrem na východ.
A tak by se dalo pokračovat.
Na celý návrh můžete nahlédnout tímto odkazem: http://nadrazi.brno-online.cz/
Pro ilustraci však ještě samotné grafické schéma...
![]() |
|
schéma návrhu | Autor: Jan Tomášek |